سرامیک پرسلان نما تبریز در نماهای تزیینی و اغلب بافت دار که از زمان نماهای تزئینی شکوفا در ساختمان های آرت نوو به تعداد قابل توجهی دیده نشده اند در سال های اخیر بازگشت کرده اند.
معمارانی که به پیشروی این توسعه کمک کرده اند عبارتند از FAT مستقر در لندن، که خانه آبی آن با یک شبح آبی پودری و کارتونی از یک خانه روبرو شده است، و Squire & Partners، که به تازگی خانه ای را در مایفر تکمیل کرده است که نمای آن با 4000 پر شده است.
نماهای تزیینی امروزی که اغلب سفارشی می شوند، فضیلتی از کاردستی می دهند و معمولاً از یک ماده ساخته میشوند، اما تمایل به یکپارچه بودن دارند، اما از کسلکننده بودن خودداری میکنند زیرا منحصر به فرد و عجیب و غریب هستند.
یکی از شاخه های این روند، تعداد فزاینده ای از ساختمان ها با نماهای سرامیکی در مقیاس بزرگ، مات یا براق است. این محصولات شامل آجرهای معمولی، کاشی های سفالی سقف، معادن کف و سنگفرش می باشد.
این ساختمانها ناگزیر به یاد ساختمانهای آرتنووی با تزئینات استادانهای مانند کازا باتلو اثر آنتونی گائودی با سقف رنگین کمانی، هتل سرامیک پاریس با نمای سفالی لعابدار، به لطف سرامیکدان الکساندر بیگو، و ویلا ماری میراند در بروکسل، که با کاشیهای دستساز ساخته شده است را به یاد میآورند.
این به معنای واقعی کلمه “زمین سوخته” است. از خاک رس زرد تا قرمز مایل به قهوه ای با یکنواختی و ظرافت بین آجر و کاشی های دیوار شیشه ای ساخته شده است. تراکوتا اغلب برای گلدان های دودکش بدون لعاب، آجرهای هوا، روکش ها و گلدان ها استفاده می شود.
این یک شکل لعابدار از سرامیک پرسلان نما تبریز یا ظروف سنگی است. مواد پایه ممکن است قبل از لعاب زدن و پخت مجدد به مرحله “بیسکویت” پخته شوند، یا ممکن است از فرآیند “یک بار پخت” استفاده شود. دومی مقاومت لعاب را در برابر فرسودگی بهبود می بخشد، اما طیف رنگ های موجود را کاهش می دهد.
این شامل نسبت بالایی از خاک رس مقاوم در برابر دماهای بالا است. برای پوشش دودکش ها و فایربک استفاده می شود. این از نظر ترکیب مشابه خاک نسوز است، اما در دمای بالاتر از خاک نسوز پخته می شود و حاوی نسبت بیشتری از شیشه است.
در نتیجه سخت تر و کمتر جذب می شود. فرآیندهای ساخت مدرن به این معنی است که دیگر ظروف سنگی برای استفاده در لوله های زهکشی لعاب دار نیستند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.